Nieuws

Wat er mis is met wokgroente…

By 9 september 2020Geen reacties
Gynaecologie, groente, wokgroente, normen, arts, vrouwen, businesscoach, suzanne van schaik, ego, slecht eten, compassie, impact maken op klanten, welvarender, succesvoller, gezondera

Ik ben bij een ‘zelfstandig behandelcentrum voor gynaecologie vanuit een integrale benadering’.⁠

Ja, die tekst heb ik van de site gejat 😉. ⁠

De arts neemt de tijd. Ze vraagt naar mijn jeugd, werk, thuissituatie, voeding…⁠

‘Je hebt ingevuld dat je 200 gram groente per dag eet. Maar het klinkt alsof het wel meer is’.⁠

‘Ik heb geen idee joh’, zeg ik. ‘Het is niet dat ik het sta te wegen’. ⁠

‘Ik heb geen idee joh’, zeg ik. ‘Het is niet dat ik het sta te wegen’. 

Zo nog twintig vragen.⁠

En alles wordt netjes genoteerd. ⁠

Dan vraag ik:⁠

‘Heeft u hier veel mensen met dezelfde klachten als ik? Want ik kom dat eigenlijk niet veel tegen…’. ⁠

‘Oh, ja hoor’, zegt ze.⁠

‘Maar bij 99 van de 100 vrouwen heeft het toch iets te maken met roken, alcohol, slechte voeding….’ . ⁠

‘Is dat echt zo, ja? Dat vrouwen hier komen terwijl ze nog slecht eten?’, zeg ik.⁠

(Dit is totaal mijn ego 🤣 – die wil graag even bevestigen dat ik het zelf wél goed doe)⁠

Gynaecologie, groente, wokgroente, normen, arts, vrouwen, businesscoach, suzanne van schaik, ego, slecht eten, compassie, impact maken op klanten, welvarender, succesvoller, gezonder‘Ja, de meeste vrouwen denken dat als ze drie keer per week een zak wokgroente opentrekken, dat ze het heel goed doen’, zegt de arts. ⁠

Ze klinkt vol compassie, want: ‘We leren daar ook te weinig over’.⁠

Even zit ik me af te vragen wat er mis is met wokgroente 🤔…⁠

Dan snap ik dat de boodschap is dat je er met alléén een zak wokgroente niet komt.⁠

Als ik naar huis rijd, denk ik na over ons gesprek. ⁠

En dat ik blijkbaar een andere norm heb dan 99% van de vrouwen die op dezelfde stoel zat.⁠

Wat zegt dat? ⁠

  1. Dat mijn norm me nog niet beter heeft gemaakt. ⁠
  2. Dat we desalniettemin de impact van onze normen onderschatten. Want het merendeel van de vrouwen wordt wél beter nadat ze zich een andere norm eigen hebben gemaakt.
  3. Dat we daarmee ook onderschatten hoe makkelijk het is om de impact op onze klanten te vergroten:⁠

𝘎𝘦𝘦𝘧 𝘻𝘦 𝘦𝘦𝘯 𝘯𝘪𝘦𝘶𝘸𝘦 𝘯𝘰𝘳𝘮.⁠

Een norm die hen blijer, gezonder, energieker, succesvoller, welvarender maakt.⁠

Die ervoor zorgt dat hun leven nooit meer hetzelfde kan zijn.⁠

𝘍𝘶𝘤𝘬 die wokgroente.⁠

Welke norm wil je neerzetten?⁠

Gratis Online Masterclass

Hoe je high-end klanten krijgt via social media zónder te adverteren

Reageer op deze post