Nieuws

Dit is hoe je de prijs van je programma berekent (én waarmaakt!)

By 14 september 2020Geen reacties
Suzanne van schaik, businesscoach, high level businesscoach, prijs berekenen, omzetdoel halen, vip-dag organiseren, 3 maanden programma, high-end programma maken, high-end programma ontwerpen, high-end ondernemen, high-end klanten, dagprijs berekenen, je prijs berekenen, tarieven bepalen, trainingspakken organiseren, workshops, kennisondernemer, transformatie-ondernemer, omzetdoel halen, prijzen verhogen, livedag organiseren

Je denkt misschien dat een hoge prijs vragen ontmoedigend werkt.

Omdat je denkt dat je dan vaker ‘nee’ hoort.

Heb je ook al ervaren hoe ontmoedigend het is om te proberen je omzetdoel te halen met te lage prijzen?

Heb je ook al ervaren hoe ontmoedigend het is om te proberen je omzetdoel te halen met te lage prijzen?

Stel, je omzetdoel is €20.000,- per maand. 

En je wilt vier dagen per week werken.

Waarvan de helft van de tijd áán je bedrijf. 

In dit voorbeeld houd je dan twee dagen per week over om met klanten te werken.

Betekent dat die twee dagen samen €10.000,- op moeten leveren.

En dat dus één dag werken met jou €5000,- moet kosten.

Als je geen VIP-dagen, trainingsdagen, workshops, of iets wat daarop lijkt aanbiedt, dan kun je misschien niet zoveel met zo’n “dagprijs”. 

Toch geeft het een idee. 

Suzanne van schaik, businesscoach, high level businesscoach, prijs berekenen, omzetdoel halen, vip-dag organiseren, 3 maanden programma, high-end programma maken, high-end programma ontwerpen, high-end ondernemen, high-end klanten, dagprijs berekenen, je prijs berekenen, tarieven bepalen, trainingspakken organiseren, workshops, kennisondernemer, transformatie-ondernemer, omzetdoel halen, prijzen verhogen, livedag organiseren

Stel, je verkoopt een 3 maanden-programma met maandelijks een 1-op-1 coaching call. En je wilt maximaal drie calls per dag doen.

Je doet aan het begin en aan het einde van het programma een 1-op-1 livedag.

Dan moet dat programma al €15.000,- opleveren.

<voor wie de rekensom wil: drie keer €1666 (een derde van de dagprijs) voor de calls + twee dagen van €5k = €15k>

Nu wordt de puzzel welke oplossing jij kunt bieden die dit waard is. 

Nu wordt de puzzel welke oplossing jij kunt bieden die dit waard is. 

Denk: 

✔️De transformatie van een website, die daarna wekelijks leads gaat opleveren die minimaal €5000,- waard zijn

✔️Een cultuurshift binnen een MKB-bedrijf, waardoor het verloop van goed, gekwalificeerde medewerkers x procent minder wordt

✔️Een copywritingcourse voor online ondernemers die regelmatig salespages schrijven, waarna hun lancering in plaats van €30.000,- nu €60.000,- gaat opleveren

Ook als je een expertise hebt die niet direct in geld uit te drukken is, zijn er tal van mogelijkheden. 

Een top CEO die kampt met chronische hoofdpijn, die jij daar binnen een week vanaf helpt?

Zodat hij niet meer van de ene osteopaat naar de andere therapeut hoeft te hoppen, waar hij bakken met tijd verspilt? 

Niet meer hoeft te chagrijnen tegen zijn kinderen? 

En weer de helderheid en capaciteit heeft om de juiste, belangrijke keuzes te maken voor zijn bedrijf?

Reken maar dat dat €15.000,- waard is.

𝙉𝙤𝙬 𝙩𝙚𝙡𝙡 𝙢𝙚: 𝙬𝙖𝙩 𝙞𝙨 𝙟𝙤𝙪𝙬 𝙧𝙚𝙠𝙚𝙣𝙨𝙤𝙢? Boek hier je call om ‘m met me te bespreken.

 

Gratis Online Masterclass

Hoe je high-end klanten krijgt via social media zónder te adverteren

Reageer op deze post