Nieuws

Een pilot verkopen van €25.000,-?

Suzanne van schaik, businesscoach, high level businesscoach, high level sales masterclass, verkooptraining, verkoopgesprekken, high level sales, pilot verkopen, rationalisatie, prijzen verhogen, deal closen, conversie verhogen, verkopen voor ondernemers, verkooptips, leren verkopen

“Mijn focus lag op het verkopen van een pilot, maar ik werd er zelf alleen maar onzeker van om het een pilot te noemen”.

Dit zei Charlotte*, een klant van me.

Hierna verkocht ze een programma van €25.000,-.

Laatst sprak ik een ondernemer die ook bezig was een pilot te verkopen.

Prijs lag rond de €2000,-.

De waarde was zoveel meer. Echt niet normaal.

Suzanne van schaik, businesscoach, high level businesscoach, high level sales masterclass, verkooptraining, verkoopgesprekken, high level sales, pilot verkopen, rationalisatie, prijzen verhogen, deal closen, conversie verhogen, verkopen voor ondernemers, verkooptips, leren verkopen

Ik weet dat ze super veel expertise heeft, een netwerk waar je U tegen zegt en een heel track record aan interessante opdrachtgevers.

En ik weet dat zij dit ook weet.

Toch vroeg ze deze prijs.

Nu begrijp ik dat een pilotfase niet de fase is waarin je jezelf enorm stretcht met je prijs. In deze fase zijn andere dingen (testen!) belangrijker.

Maar wat ik vaak zie gebeuren – zo ook bij mijn klant – is dat we de neiging hebben om een pilotfase…

…of welke andere fase, welk ander argument, dan ook…

…te gebruiken om de confrontatie uit de weg te gaan om in een verkoopgesprek een aanbod voor een veel hoger bedrag te doen.

‘Ja, maar dit is nog de pilot’ wordt dan een rationalisatie.

‘Ja, maar dit is nog de pilot’ wordt dan een rationalisatie.

Omdat je niet goed weet hoe je een verkoopgesprek zo aanpakt dat je bijvoorbeeld €25.000,- kunt vragen, zonder dat je klant stijl achterover slaat.

Vraagje:

Als je €25.000,- zou vragen aan je klant en hij of zij zou daar gewoon oké mee zijn, zou je dan nog steeds liever €2000,- vragen? Pilot of geen pilot?

Veel ondernemers wel.

De prijs die we vragen gaat namelijk vaak meer over ons, dan over onze klant.

✔️Zo voel je wellicht nog niet dat een bedrag van €25.000,- gerechtvaardigd is. Het voelt nog niet als een bedrag dat JIJ kunt vragen.

✔️En/of je gaat gebukt onder de hoge verwachtingen van je klant als je zo’n bedrag vraagt.

✔️ En/of je bent bang dat je klant jou accountable gaat houden voor het resultaat, omdat hij je zoveel geld heeft betaald.

Ik snap het.

Veel geld vragen is ook gewoon niet iets wat je even doet zonder dat daar een heel leerproces, een heel proces van persoonlijke ontwikkeling bij komt kijken.

En daarbij: er zijn inderdaad klanten die je accountable houden voor het resultaat en dat is niet wat je wilt.

(Maar SURPRISE: die zijn er nog meer als je minder geldt vraagt.)

Juist daarom is het zo belangrijk dat je kunt verkopen aan de klanten die het beste bij jou passen. Die wél die verantwoordelijkheid nemen. Die je waarde helemaal zien en niet continu bezig zijn met “of het het wel waard was”.

Want dát is wat ons ervan weerhoudt veel meer geld te vragen, toch?

Dat iemand zegt: ‘Ik vond het het niet waard’.

Want dát is wat ons ervan weerhoudt veel meer geld te vragen, toch?

Dat iemand zegt: ‘Ik vond het het niet waard’.

Dus wil je kunnen verkopen aan de klant waarvan je gewoon wéét: voor die klant is het zo ongelooflijk veel waard.

Je wilt je eigen klant kunnen kiezen.

Dát is vrijheid.

En daar is voor nodig dat je heel goed kunt verkopen.

If you’re able to sell anything to anyone…

…dán kun je je bedrijf helemaal naar jouw hand zetten.

En als jij dan een pilot wil verkopen, be my guest.

Maar dan wel een pilot van €25.000,-, oké? 😉

Op 12 november is mijn high level sales masterclass, waar je niet alleen goed, maar ook voor veel geld leert verkopen. De skills waarmee Charlotte ook al gauw een aanbod van €25.000,- verkocht.

Nu geldt nog tijdelijk een early bird-aanbod. Scoor hier je ticket tegen de speciale early-bird prijs.

Zie ik je daar?

 

*niet haar echte naam, wel een echte casus

Gratis Online Masterclass

Hoe je high-end klanten krijgt via social media zónder te adverteren