Nieuws

Waarom je niet de klanten of de bedragen krijgt waar je op hoopt

suzanne van schaik, businesscoach, high level sales package deal, high level sales masterclass, high-end klanten, stretchen, klanten krijgen, ondernemen, covid19, ondernemer, overtuigingen, speciaal aanbod, chihuahua, pierenbadje, zwemmen, verkooptraining, salestraining, businesscoach coaches, businesscoach consultant, businesscoach zzp

“Als je ‘m nou steeds oppakt, wordt het erger”, zegt hij tegen me. Ik ben weer met Abby (m’n chihuahua) in het bos. Abby is laatst gegrepen door een hond. Hij kwam met de schrik vrij, maar de schrik zit er nog steeds een beetje in. Rent er een enthousiaste hond op hem af, dan komt ie veiligheid bij me zoeken. Ik vind het zielig om ‘m die dan niet te bieden en dus pak ik ‘m dan even op. Maar deze hondeneigenaar vindt daar wat van. En hij heeft een punt. Abby moet opnieuw vertrouwen krijgen. Dat krijgt ie niet als ik ‘m steeds “red”. 

Verantwoordelijkheidsgevoel

Precies hetzelfde geldt voor onze klanten. We zijn niet het meest van toegevoegde waarde door onze klant te redden – in tegendeel zelfs. Toch hebben we vaak die neiging. We willen mensen niet zien worstelen. Zeker niet als ze ons flink betaald hebben. We voelen ons verantwoordelijk. En we willen ze graag helpen.

Pierenbadje

Een gevolg daarvan kan zijn dat jij harder aan het werk bent dan je klant. Een gevolg kan ook zijn dat je maar niet zulke hoge prijzen vraagt, zodat het vooral veilig genoeg is voor een klant om in je te investeren. Als het veilig is, hoeft ie niet zo te worstelen. Je biedt ‘m als het ware het pierenbadje aan, in plaats van de zee. Kan ie niet verdrinken. En hoef jij niet met een enorm verantwoordelijkheidsgevoel te zitten.

Hebberigheid

Maar denk je dat jouw klant leert zwemmen als jij ‘m alleen in het pierenbadje, in het veilige water, laat? 𝘋𝘰𝘯’𝘵 𝘵𝘩𝘪𝘯𝘬 𝘴𝘰. Daarom is het zo belangrijk om écht vertrouwen te hebben in het vermogen van je klant. Daarom is het zo belangrijk om het vermogen van je klant uit te dagen. Bovendien: hoe veiliger, hoe haalbaarder, jij bent, hoe minder hebberig hij wordt om bij je te investeren. Die hebberigheid ontstaat pas als jij niet voor iedereen haalbaar bent namelijk.

suzanne van schaik, businesscoach, high level sales package deal, high level sales masterclass, high-end klanten, stretchen, klanten krijgen, ondernemen, covid19, ondernemer, overtuigingen, speciaal aanbod, chihuahua, pierenbadje, zwemmen, verkooptraining, salestraining, businesscoach coaches, businesscoach consultant, businesscoach zzp

Overtuigd

Wat dus nodig is, is: 

✅ Dat jij prijzen vraagt die zowel jou als je klant stretchen

✅ Dat je jezelf zo positioneert dat klanten met liefde die prijzen betalen

Om te zorgen dat dat lukt, is het belangrijk te begrijpen dat je nooit de klanten of de bedragen krijgt waar je op hoopt. Je krijgt de klanten en bedragen waarvan je overtuigd bent dat je ze kunt krijgen. 

Ideeën en vaardigheden

Helaas gaan overtuigingen veranderen meestal iets verder dan een week lang een affirmatie hardop zeggen. Om je overtuigingen te veranderen, zijn ook de juiste ideeën en vaardigheden nodig. Je gaat er niet van overtuigd zijn dat je juist in deze periode x5 of x10 kunt gaan met je prijzen als je niet weet hóe je het kunt doen. 

(Het spel is wat mij betreft overigens niet om jouw prijs zo vaak mogelijk te verdubbelen, het spel is om slim rijk te worden met de waarde die je biedt) 

Speciaal aanbod

Dus… hoe kun je het doen? Klanten binnenhalen voor een prijs die ze leert zwemmen, in plaats van pootje baden? Dat leer ik je. En ik heb er nu een speciaal aanbod voor. Je vindt het hier.

Gratis Online Masterclass

Hoe je high-end klanten krijgt via social media zónder te adverteren