Nieuws

De 4 principes die #COVID19 ons leert over marketing

By 24 maart 2020maart 28th, 2020No Comments
marketingprincipes, covid19, corona, suzanne van schaik, businesscoach, psychiater, podcast, podcast corona, maatregelen corona, online masterclass, high level businesscoach

Ik luisterde gisteravond een podcast waarin een psychiater zijn kijk gaf op hoe we omgaan met Corona. Hij zei: ‘Elk jaar sterven 2000 mensen aan suïcide. Dat vindt niemand interessant. Maar dat virus heeft blijkbaar onze aandacht getrokken. Alleen dat al vind ik fascinerend… hoe wij zo selectief hiermee bezig zijn. En enorme maatregelen nemen om dat te beheersen’.

Fascinerend wat er gebeurt

Nu is het niet mijn bedoeling een discussie te starten over Corona, lockdowns en al dan niet terechte maatregelen. Dat is niet mijn expertise en bovendien zijn die discussies er genoeg. Waarom ik dit met je deel, is omdat ik het niet alleen als mens, maar ook als marketeer fascinerend vind wat er op dit moment gebeurt. Net zoals deze heren deze situatie vanuit hun wetenschappelijke achtergrond fascinerend vinden.

De hele wereld praat over één onderwerp

Want de hele wereld praat nu over één onderwerp. Logisch natuurlijk. Maar als je het ontleedt, hoe komt dit dan?

  •         We vinden #COVID19 en de gevolgen die het (mogelijk) heeft voor onze levens en ons collectief heel belangrijk.
  •         De impact van het virus raakt voor ons allemaal verschillende aspecten: onze gezondheid, onze relaties en onze financiële situatie.
  •         Het gaat om een urgente ontwikkeling, die nú actie vraag en die niemand onderaan zijn prioriteitenlijstje kan plaatsen.
  •         De lockdowns die nu spelen zijn nieuw voor ons. We hebben nooit eerder meegemaakt dat een virus zoveel impact had op de hele wereld.

marketingprincipes, covid19, corona, suzanne van schaik, businesscoach, psychiater, podcast, podcast corona, maatregelen corona, online masterclass, high level businesscoach

4 marketingprincipes om succesvol deze crisis door te komen

Deze 4 principes kun je ook toepassen op je bedrijf. Sterker nog: ze toepassen is hard nodig om succesvol deze crisis door te komen. Deze principes golden altijd al, maar zijn nu van extreem belang geworden. Als ik ze vertaal naar ondernemerschap, is nu nodig dat je je met je dienst en programma’s richt op:

  •         een probleem dat je doelgroep heel belangrijk vindt
  •         een oplossing dat positieve gevolgen heeft voor meerdere aspecten van het leven van je klant
  •         een probleem dat je klant als urgent ervaart
  •         een oplossing die vernieuwend is

Meld je aan voor mijn online masterclass

Tijdens mijn gratis online masterclass help ik je verder met wat nodig is voor je bedrijf nu Corona zo ingrijpt in de levens van ons allemaal.

Wat aan bod komt:

  •         De 3 succesfactoren voor een onweerstaanbaar aanbod, waar mensen juist nu hoge bedragen in willen investeren
  •         Wat je marketing mega aantrekkelijk maakt voor high-end klanten, zodat je de juiste leads krijgt
  •         Hoe je kunt omgaan met de bezwaren die mensen nu kunnen hebben (zoals: ‘We willen eerst afwachten hoe deze crisis zich verder ontwikkelt’)

Je bent van harte welkom om erbij te zijn: geef je daarvoor hier op. Ik help je graag!

Gratis Online Masterclass

Hoe je high-end klanten krijgt via social media zónder te adverteren