
Je kunt een goodiebag geven aan het einde van je livedag.
En dat hoef je vooral niet te laten (die Tiffany & Co. ketting – ja, die vond ik echt tof).
Maar is het niet veel waardevoller, veel meer high-end 𝘪𝘧 𝘺𝘰𝘶 𝘸𝘪𝘴𝘩, om er helemaal te zíjn voor je klant?
Om echt te kunnen luisteren…
Om echt mee te kunnen voelen….
Om je liefde te geven…
Het is net als met verjaardagen: mensen die echt niets meer te kort komen, krijgen meestal liever een ervaring dan meer spullen.
Iets wat ze raakt.
Wat ze verrast.
Wat ze het gevoel geeft dat ze leven.
Het is geen vanzelfsprekendheid dat je dat geeft.
Want hoe weet je zo zeker dat…
…het luisteren is wat je doet, en niet interpreteren?
…het liefde is wat je geeft en geen gevis naar erkenning?
…je meevoelt, zónder mee te gaan in slachtofferschap?
…je meevoelt zonder dat je bezig bent met je ángst om mee te gaan in slachtofferschap (ja, deze is sneaky 😉)?
Als je al tien jaar de Dalai lama bestudeert, ben je wellicht een heel eind.
Maar ik kán me voorstellen dat je in plaats daarvan druk was je bedrijf op te bouwen.
En nu dat bedrijf staat. En je next level wil…
Weet ik dat je toch al bezig bent met geld, tijd en energie investeren.
En geef ik je een nieuwe invalshoek:
𝘞𝘢𝘵 𝘢𝘭𝘴 𝘫𝘦 𝘦𝘳 𝘵𝘸𝘦𝘦 𝘬𝘦𝘦𝘳 𝘻𝘰𝘷𝘦𝘦𝘭 𝘭𝘪𝘦𝘧𝘥𝘦 𝘪𝘯 𝘻𝘰𝘶 𝘴𝘵𝘰𝘱𝘱𝘦𝘯? 𝘏𝘰𝘦 𝘻𝘰𝘶 𝘥𝘢𝘵 𝘦𝘳𝘶𝘪𝘵 𝘻𝘪𝘦𝘯?