Nieuws

Denk je dat je beter moet worden in sales? Dit kan er écht aan de hand zijn.

By 1 september 2020september 4th, 2020Geen reacties
Suzanne van schaik, businesscoach, high level businesscoach, ondernemer, ondernemen, coachen, positionering, zo min mogelijk interpreteren, luisteren in het moment, overtuigingen ter discussie stellen, symptoombestrijding, thriving entrepreneur, thriving ondernemer, valkuilen, bezwaren verkoopgesprek

Je hoort vaak: ‘Nee sorry, dat is nu te veel’. 

Of je merkt “gewoon” dat je leuke salesgesprekken hebt, maar mensen om een andere reden toch geen ‘ja’ zeggen. 

Je denkt: ik moet beter worden in sales.

Want je…

INTERPRETEERT.

𝘞𝘦 𝘢𝘭𝘭 𝘥𝘰. De hele dag door.

We geven feiten, omstandigheden, woorden, gebeurtenissen interpretaties. 

We geven feiten, omstandigheden, woorden, gebeurtenissen interpretaties. 

Dat heeft zijn functie. 

Maar evengoed zijn valkuilen. 

HUGE valkuilen.

Suzanne van schaik, businesscoach, high level businesscoach, ondernemer, ondernemen, coachen, positionering, zo min mogelijk interpreteren, luisteren in het moment, overtuigingen ter discussie stellen, symptoombestrijding, thriving entrepreneur, thriving ondernemer, valkuilen, bezwaren verkoopgesprek

Laatst sprak ik nog een ondernemer die zei:

‘Maar ik wil niet 20k gaan vragen en dan zelf moeten coachen hoor. Ik wil 10k vragen, want dan kan ik anderen laten coachen’. 

🤔🤔🤔

‘En waarom ga je geen 20k vragen en anderen laten coachen?’, vroeg ik. 

Zijn interpretatie bleek: als ik €20k en meer ga vragen, moet ik ZELF de coach zijn. En dat was zijn ambitie niet.

Zo’n interpretatie is een dure.

Net zoals het duur is om te denken dat je beter moet worden in sales, terwijl de oorzaak van je lage conversie veel meer te maken heeft met je positionering.

𝗘𝗲𝗻 𝗵𝗲𝗹𝗲 𝗯𝗲𝗹𝗮𝗻𝗴𝗿𝗶𝗷𝗸𝗲 𝘀𝗸𝗶𝗹𝗹 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝗲𝗲𝗻 𝗼𝗻𝗱𝗲𝗿𝗻𝗲𝗺𝗲𝗿: 𝗭𝗢 𝗠𝗜𝗡 𝗠𝗢𝗚𝗘𝗟𝗜𝗝𝗞 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗽𝗿𝗲𝘁𝗲𝗿𝗲𝗻.

Als je interpreteert, doe je aannames. En als je aannames doet, heb je niet de houding van een onderzoeker meer.

Die houding is essentieel om écht een thriving ondernemer te zijn. 

✔️Om te kunnen luisteren in het moment. 

✔️Om je eigen overtuigingen ter discussie te kunnen stellen.

✔️Om neutraal om te kunnen gaan met tegenslagen.

Vergelijk het met ziekte en symptoombestrijding: als je écht wil dat je beter wordt, moet je de oorzaak aanpakken.

Vergelijk het met ziekte en symptoombestrijding: als je écht wil dat je beter wordt, moet je de oorzaak aanpakken.

Niet het symptoom. 

De oorzaak is niet dat wat er in je business nog niet optimaal loopt.

De oorzaak is de interpretatie die jij daaraan geeft. 

 

𝘞𝘢𝘯𝘯𝘦𝘦𝘳 𝘥𝘦𝘦𝘥 𝘫𝘪𝘫 𝘦𝘦𝘯 𝘪𝘯𝘵𝘦𝘳𝘱𝘳𝘦𝘵𝘢𝘵𝘪𝘦 𝘥𝘪𝘦 𝘭𝘢𝘵𝘦𝘳 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘣𝘭𝘦𝘦𝘬 𝘵𝘦 𝘬𝘭𝘰𝘱𝘱𝘦𝘯?

Gratis Online Masterclass

Hoe je high-end klanten krijgt via social media zónder te adverteren

Reageer op deze post