Nieuws

Veel businesscoachprogramma’s zijn zonde van je tijd

By 12 juni 2019maart 14th, 2020No Comments
businesscoachprogramma, businesscoach ervaringen, positieve ervaringen suzanne van schaik, businesscoach arnhem, mindset, investeren, eigen verantwoordelijkheid nemen, productontwikkeling, je dienst vermarkten, marketing voor dienstverlener, dienstverlener jezelf verkopen, high-end ondernemen

Veel businesscoachprogramma’s zijn zonde van je tijd

…het is de strekking van een artikel dat ik laatst tegenkwam over businesscoaching, gepubliceerd door Forbes. De onderbouwing van deze stelling: in veel businesscoachprogramma’s wordt er vooral tijd besteed aan het motiveren van de ondernemer en aan het bespreken van hoe hij of zij zich voelt. In plaats van dat de focus ligt op het ontwikkelen, marketen en verkopen van producten en diensten die mensen daadwerkelijk willen kopen.

Mijn visie

Ik had het artikel opgeslagen en toen ik het laatst weer tegenkwam, vroeg ik me af of het slim is mijn visie hierover te delen. Zeker heb ik die visie, maar ik wilde bij mezelf nagaan: is het nou juist een teken van leiderschap om die uit te spreken? Of laat ik me dan alleen maar leiden door ego en help ik daar niemand mee?

Blokkade

Uiteindelijk besloot ik: ik geloof niet dat het iets toevoegt om me in algemene zin uit te spreken over ‘veel businesscoachprogramma’s’. Ik geloof wél dat het wat toevoegt als ik schrijf over wat je het beste kunt doen als je ooit negatieve ervaringen ervaringen met een businesscoachprogramma hebt gehad. Dat hoor ik namelijk vaak van ondernemers en ik snap helemaal dat dat voor een blokkade zorgt om opnieuw te investeren in coaching. Laatst schreef een nieuwe klant nog aan me, voordat ze klant werd: ‘Ik geloof dat investeren nodig is om verder te komen, maar heb in het verleden een aantal dingen meegemaakt waarin veel werd beloofd wat het uiteindelijk niet opleverde’.

businesscoachprogramma, businesscoach ervaringen, positieve ervaringen suzanne van schaik, businesscoach arnhem, mindset, investeren, eigen verantwoordelijkheid nemen, productontwikkeling, je dienst vermarkten, marketing voor dienstverlener, dienstverlener jezelf verkopen, high-end ondernemen

Zelf verantwoordelijk

Ik antwoordde haar: ‘Vervelend dat je eerder negatieve ervaringen hebt gehad. Dat hoor ik meer. De mindset die mij enorm heeft geholpen bij investeringen, keuzes en het nemen van risico’s is: ik ben altijd zelf verantwoordelijk voor wat ik leer. Sinds ik met die mindset investeringen aanga, heb ik deze nooit als negatief ervaren. Misschien helpt het jou ook’.

Welke mindset heb jij als het gaat om investeren?


P.S. Wil jij een hoogwaardig programma maken van je dienst, dat je op de meest simpele manier vermarkt en verkoopt? Zodat je in minimale tijd heel goed verdient met wat jij het leukste vindt om te doen? Ga in gesprek om te ontdekken welke mogelijkheden ik voor je zie. 

Gratis Online Masterclass

Hoe je high-end klanten krijgt via social media zónder te adverteren