Nieuws

3 veelgemaakte fouten bij het schrijven van een wervend blog of artikel

By 25 februari 2019maart 14th, 2020No Comments
wervend artikel, wervend blog, leren bloggen, blogs schrijven, online zichtbaar zijn, socialmediaposts schrijven, online leads genereren, online marketing leren, ondernemersfouten, coach voor caoches, coach voor trainers, coach voor consultants, high level businesscoach, krijg met een wervend artikel hele goede leads, de beste klanten aantrekken, hogere prijzen vragen, tijd besteden aan marketing, marketing leren

3 veelgemaakte fouten bij het schrijven van een wervend blog of artikel

Je besteedt veel tijd aan zichtbaarder worden (en blijven). Bloggen, socialmediaposts creëren, (live)video’s maken… Want je wilt graag klanten buiten je eigen netwerk aantrekken. Maar als je heel eerlijk bent, vind je dat online zichtbaar zijn te veel tijd en aandacht van je vraagt. Want het levert nog niet de juiste leads op. Een nieuw blog zorgt niet direct voor meer contactaanvragen. En je twijfelt er erg aan of de video’s die je maakt, naast wat interactie met je volgers, ook daadwerkelijk meer omzet opleveren.

Doordat je te weinig hele goede leads hebt, pas je je prijzen aan aan klanten die je niet de beste prijs betalen. Je dienst levert jouw klanten enorm veel op en toch blijven je prijzen onder de €5000,- hangen. Daardoor beland je in een vicieuze cirkel. Want door die lage prijzen heb je veel klanten nodig om heel goed te verdienen en blijf je ontzettend druk met marketing om al die klanten te werven.

wervend artikel, wervend blog, leren bloggen, blogs schrijven, online zichtbaar zijn, socialmediaposts schrijven, online leads genereren, online marketing leren, ondernemersfouten, coach voor caoches, coach voor trainers, coach voor consultants, high level businesscoach, krijg met een wervend artikel hele goede leads, de beste klanten aantrekken, hogere prijzen vragen, tijd besteden aan marketing, marketing leren

Zelf heb ik jarenlang een professioneel blog gerund, waarvoor ik dagelijks meerdere artikelen en socialmediaposts schreef. Elke dag was ik keihard aan het werk om daarmee zoveel mogelijk bezoekers te trekken en binden. Het putte me uit. Toen ik met mijn coachingsbedrijf begon, wilde ik dit daarom helemaal anders. Ik besloot niet langer te focussen op kwantiteit, maar op effectiviteit. En leerde dat het daadwerkelijk mogelijk is om met één wervend artikel leads aan te trekken die écht bereid zijn in je te investeren. In de video hieronder deel ik de 3 fouten die veel ondernemers maken (en die ikzelf ook heb gemaakt), waardoor hun artikel nog geen (goede) leads oplevert.

Ben jij ondernemer in coaching, training, consultancy of marketing en ben je benieuwd hoe ook jij ervoor kunt zorgen dat de tijd die je aan je marketing besteedt veel meer oplevert? Meld je hier aan voor een (gratis) telefonisch groeigesprek. Hierin geef ik je ideeën over hoe jij je bedrijf kunt laten groeien, zonder dat je steeds drukker wordt. 

Gratis Online Masterclass

Hoe je high-end klanten krijgt via social media zónder te adverteren